November 1-jétől új hálózat és új menetrend lép életbe Szolnok helyi közlekedésében. Az új rendszer ütemesebb, egyenletesebb, az utazási szokásokhoz jobban igazodó menetrendet kínál, valamint több közvetlen kapcsolatot hoz létre, így egyszerűbbé, kényelmesebbé válik az utazás. Ezt állítja a Volánbusz. De mit mondanak a lakosok?
“A Cukorgyári ltp.-töl szombat, vasárnap, munkaszüneti napokon 5.55 kor a Tallinn városrészhez induló 2Y járatot miért kellett elvenni?
Müszakos buszjárat volt!
Igy nem lehet kijutni a vasútállomásra a Hetényi kórháztól, hogy a 6.22kor Cegléd felé valamint a 6.31kor Újszász felé induló vonatokat elérje az ember, 12 óra éjszakai müszak után!
Miért is megy el az utolsó 7-es busz a pesti vonat érkezése elött 3 perccel?
A véleményezésnél ezeket is jeleztem, nem értem, hogy miért nem lehetett volna figyelembe venni.
“Miért bünteti a Volán vagy a város a Tallin városrészt: nem jár majd közvetlen busz a vasúthoz! Cipeljék a gyereket, a csomagot a Jubileum tértől! Régen a 18 -as busz, most még a 2y járat is bevitte az utasokat! November 1-től miért nem?”
“Nem tudom, mit szívott, aki ezt az “új” menetrendet és útvonalakat kitalálta, de el kellett volna venni tőle rögtön az elején. Munkába járásra alkalmatlan időpontok vannak. Széchenyi városrészről a kijutás és a visszajutás is majdnem 3szor annyi időt vesz igénybe. Gratulálok. 34y járat is munkásjárat volt (elveszik azt is). Kérdésem is legyen akkor.: az lett mondva, hogy figyelembe veszik a cégek munka kezdési idejét. De melyik cégekét? Mert nem Szolnokon lévőkét, az biztos.”
A Volán válasza erre:
“Tudjuk, hogy minden jelentős változás érinthet érzékeny pontokat. Ha konkrét észrevételed van, bátran írd meg ügyfélszolgálatunknak, és ha szükséges, a megrendelővel közösen korrigálunk.”
Amire így reagált az eredeti hozzászóló:
“Volánbusz Zrt. A VSZ – Vasutasok Szakszervezete helyi képviselőjének már jeleztük a problémát. A szükséges lépéseket már megkezdte…”
További hozzászólásokból válogattunk.
“Kérdésem az lenne, hogy a vasútállomástól 11.50-kor induló 6-s busz az eddigiektől eltéröen most miért megy ki először az Alamand dűlőre és utána tér be a Holt-tisza partra mikor az utóbbira jönnek 30-40-en az előzőre viszont 4-5-en. Miért kellett megfordítani a járatot?”
A Volán válasza:
“Lakossági és önkormányzati kérés volt az Alamand dűlő jelenleginél jobb kiszolgálása, az új menetrendben jellemzően kétóránként biztosított az eljutás. A Holt-Tiszapartra csúcsidőben óránként adunk közvetlen gyorsabb eljutást.”
Az eredeti hozzászóló reagálása:
“Köszönöm a válaszukat. Ez a járat eddig is meg volt és jól működött, ezzel nem lett sűrűbb illetve jobb az Alamand dűlő kiszolgálása. Az viszont érthetetlen számomra, hogy miért kell egy tömött busznyi embert fél órával tovább utaztatni oda, ahol 4-5 ember vagy netalán egy sem le-, illetve felszáll. Egyszerűen nonszensz, hogy szolnoki viszonylatban a vasútállomás és a Holt-tisza part menetideje kereken 1 óra az amúgy is csak óránként közlekedő autóbusszal.”
Utoljára pedig egy vaskos vélemény:
“Azt hiszem, gyakran lesz emlegetve az édesanyja, aki kitalálta ezt a menetrendet.”
És még több észrevétel olvasható itt.
Többen is szóvá tették, hogy nincs nyomtatott formában a menetrend. Nos, a menetrendi füzet már megvásárolható az autóbusz-állomáson, hétfőtől pedig a vasútállomáson is.
Korábban már írtunk arról, hogy egy szakértő összefoglalta lapunknak az új menetrend hiányosságait.
Forrás: Volánbusz Facebook